משטח נגד החלקה

משטח נגד החלקה משמשים עסקים רבים אשר מניחים שטחים למניעת החלקה במיקומים שונים ברחבי המשרד ומחוצה לו כדי למנוע החלקה של עובדים ושל אורחים, במיקומים שיש בהם זליגה של מים.
קיימת חשיבות רבה להימצאותו של שטיח גומי סופח לכלוך ונוזלים במקומות הללו וזאת כדי להגן על הציבור ולמנוע תאונות אישיות ותאונות עבודה.

מיקומים בעלי סיכון במשרד ובמפעל

משטחים למניעת החלקה ממוקמים בנקודות שבהן עלולות להתרחש החלקות הן :

  • בסמוך למתקני המים המשמשים למזיגת מים קרים או הכנת שתייה חמה.
  • ליד כיורים במטבח של מסעדות
  • סמוך לדלפקים המיועדים להגשת משקאות.
  • במועדוני ספורט בסמוך לבריכות השחייה.
  • בתי מלון ברחבי הארץ.
  • קניונים ומתחמים מסחריים.
  • מלתחות שיש בהן פעילות רבה לאורך כל השעות שבהן המקום פתוח ומגיע לשם קהל רב.
  • כל כניסה לכל מקום כאשר יורד גשם.

שטיחים אנטי בקטריאליים

משטח למניעת החלקה בכניסה מונע את כניסתם של מיקרו אורגניזמים ושל מזהמים לתוך המשרדים, כיוון שכולם נותרים בתוך השטיח ואינם נעים פנימה לתוך חלל המשרד. כל שטיחי הכניסה של נובה שיווק והנדסה, בהשכרה וברכישה, עוברים תהליך אנטי בקטריאלי עם חומרים חזקים, לא רעילים ושנשארים זמן רב. עקב כך כל המבנה הופך להיות נקי וירוק לעומת מבנים אחרים שיש בהם חדירה של מזהמים. נדמה לי שקצת חוזר על עצמו  יתרון בריאותי למבקרים ולעובדים.

שטיחים בעלי תו תקן אמריקאי

משטח למניעת החלקה אינו עניין של מה בכך ולכן בהיבט המקצועי כל אופציה של שטיח גומי לרצפה היא בעלת אישור תו תקן אמריקאי בקטגוריה זו. השטיחים האיכותיים הללו מיוצרים מחומרי גלם בטיב מעולה ובעלי מקדם חיכוך שהוא גבוה מאד.

המשטחים למניעת החלקה שאנו משווקים בישראל החל משנת 1990, הם בעלי תקן NFSI למניעת החלקה. כמו כן יש להם אישור בטיחותי של מהנדס בטיחות ישראלי מטעמה של חברת יוסי שחר בע"מ, אשר בחן באופן מעמיק את המשטחים הללו על פי כל הפרמטרים המקצועיים הנדרשים. השטיחים כוללים כריות ואקום ייעודיות, במטרה להקל על העובדים שעומדים על המשטחים הללו לאורך זמן. לשטיחים הללו יש יכולות יוצאות דופן של ספיחת לכלוך ונוזלים בסדר גודל של 5.5 קילוגרם בכל מטר מרובע.

בין האופציות המומלצות לרכישת משטחים למניעת החלקה, אפשר לבחור:

  • שטיחים עם שיער למעלה וגומי בתחתיתם.
  • שטיחי קומפורט –  בעיקר למטבחים תעשייתיים ומסעדות.
  • שטיחי סופר סקריפ –  לניקוי גס של נעלי העוברים עליהם.

המתאימים הן למיקומים בתוך המבנה והן למיקומים מחוצה לו. לכולם יש תקן NFSI למניעת החלקות מדובר בשטיחים שהם יציבים ואינם נעים במגע עם מים ולכן יוצרים שכבת הגנה עבור הציבור.

שימוש במשטחים מונעי החלקה

משטחים נגד החלקה מאפיינים מקומות עבודה רבים. בזכות השימוש בשטיחים הללו נמנעו לא אחת מצבים של החלקה של אחד העובדים או של אחד המבקרים שהגיעו למיקום זה.

אחת לשבועיים ותוך עמידה בלוח הזמנים שנקבע, נציגי השירות של שטיחי נובה החברה הוותיקה בישראל בתחום זה, מגלגלים את השטיח הקיים על הרצפה ומעבירים אותו לניקוי. במקומו הם מניחים שטיח נקי וכך בכל נקודת זמן מונח במקום שטיח אסתטי נקי, מוכן לספיחה,  נוח ובטיחותי לשימוש.

מניעת שחיקה של פרקטים וריצוף

במקומות שיש בהם דריכת רגל רבה רואים עם הזמן שחיקה של לוחות הפרקט או של המרצפות. שטיחי נובה האיכותיים עם שיער מגנים על משטחי הפרקט ועל האריחים. מדובר בנושא שהוא אקוטי כיוון שכאשר יש שוני בגוון של הפרקט, הדבר נראה ישן, מוזנח ולא אסתטי לא נעים למראה ופוגע בנראות הכללית של החלל המעוצב.

עמידות של השטיחים

הטיב היוצא דופן של משטח נגד החלקה מאפשר לכל חברה ליהנות מהשטיח לאורך תקופה ארוכה. שטיחי נובה מעניקים לכל שטיח שבע שנות אחריות. הלקוחות נהנים מהעובדה שבכל שבועיים הצוותים המקצועיים של שטיחי נובה מניחים במשרדם שטיח נקי במקום השטיח הנוכחי

רק לאחר פרק זמן ארוך כאשר הלקוח מעוניין לחדש, כשעוברים למשרד חדש ומעוצב, או כאשר מטמיעים מיתוג חדש לחברה, הלקוח מזמין משטח נגד החלקה אשר כולל את הלוגו החדש על פי הגוונים שנקבעו ואושרו על ידי ההנהלה.

מפעל לניקוי שטיחים

כל השטיחים המלוכלכים המגיעים מהמשרדים למפעל הניקוי של שטיחי נובה אחת לשבועיים. הם עוברים הליך מאסיבי של ניקיון במכונות הפועלות בטכנולוגיות חדשניות, באמצעות חומרי ניקוי חזקים ואנטי בקטריאליים. מדובר במכונות כביסה גדולות מאד המסוגלות לכבס שטיחים בכל גודל ובכל משקל. בתהליך הכביסה מופעל על השטיחים לחץ מים עוצמתי ולאחר הכביסה הם עוברים תהליך ייבוש מקצועי. בסופו של התהליך, כל שטיח נראה חדש לחלוטין.